KÜRTAJIN HÜKMÜ NEDİR ?

? KÜRTAJIN HÜKMÜ NEDİR ?


Kürtajın Hükmü


SORU:Saygı değer şeyhlerimiz rabbim hem dünya da ve hem de ahirette sizlerin derecelerini yükseltsin ve amellerinizi makbul kılsın… Bir kardeş var kendisinin bir yaşında çocuğu var. Kendisi bu çocuk büyüyüp sütten kesilene kadar azil yapmaya azmetmiş. Böyle düşünmelerinin sebebi annenin eski sıhhatine kavuşması ve böylelikle çocuğa gereken ilgiyi gösterebilmeleri ve güzel bir İslami terbiye verebilmeleri içindi. Ta ki çocuk iki yaşına ulaşana kadar bu böyle devam edecek ve daha sonra azli terk edecekti. Fakat daha sonra Allah’ın takdiri eşi hamile kaldı ve eşi şimdi hamileliğinin birinci ayında. Eşinin bu durumda ichad (kürtaj) yapmasının hükmü nedir?
CEVAP:
Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.
İchad (kürtaj); Normal gelişme dönemini tamamlamadan, anne rahminde bulunan ceninden herhangi bir şekilde kurtulmanın adıdır.
İlim ehli ittifak etmiştir ki, cenin dört ayını tamamladıktan sonra kürtaj yapmak caiz değildir. Çünkü dört ayı tamamlayan bir bebeğe ruh üflenmiş demektir. Ceninin görünüşü bozuk, kötürüm dahi olsa hüküm böyledir.
Peygamber efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) bu konu hakkında şöyle söylemiştir;
“Şüphesiz sizden birinizin teşekkülâtı annesinin karnında kırk günde toplanır. Sonra orada o kadar bir müddet de bir pıhtı olur. Sonra o kadar müddet de orada bir parça et hâline gelir. Sonra melek gönderilir ve kendisine ruh üfürülür. Meleğe dört kelime emrolunur: Rızkını, ecelini, amelîni ve şakı(kötü) yahut said(iyi) olacağı…” (Müslim)
Ancak annenin hayatından korkulur veya bebeğin ölü doğacağına kesin kanaat getirilirse kürtaj caiz olabilir. Nitekim ceninin dört aydan sonra düşürülmesi, bilerek bir kimseyi haksız yere öldürme olarak itibar edilir. Fakat ceninin ilk aylarda kürtaj yapılarak düşürülmesi hususunda İslam uleması ihtilaf etmişlerdir.
İslam ulemasının bu konu hakkındaki görüşleri şöyledir;
Bazı âlimler bu mutlak olarak haramdır derken bazıları da bu mekruhtur demişlerdir. Diğer bir kısım âlimler ise bunun mubah olduğunu söylemişlerdir. Bazıları ise bunu bazı ihtiyaç ve mazeretlere bağlı kılmışlardır. Bu ihtiyaç ve mazeretler konusunda geniş açıklamalar vardır. Bu konu için fıkıh kitaplarına müracaat edilebilir… Bana göre tercih edilen görüş; ilk aylarda şer-i bir özür olmadığı müddetçe ichad (kürtaj)yapmak haramdır. Ancak ceninin görünüşü bozuk, kötürüm veya normal hilkatini tamamlamamış veya buna benzer bir durum söz konusu ise yani üzerinde hüküm verilmesi, ictihadi, şer-i bir durum var olduğundan dolayı ceninin alınmasını gerektiriyor ise bu caizdir.
Yahut bazı âlimlere göre zinadan olmuş bir ceninin ilk aylar da aldırılması(kürtaj)caizdir.
Bizim ilk aylarda cenin aldırmanın haram olduğunu söylememizin ve ancak bazı durumları istisna etmemizin sebebi ise; meninin rahme düşmesiyle, âdemoğlunun yaratılışında hürmet ve dokunulmazlığın oluşması ve dolayısıyla bunun gözetilmesinin gerekliliğinden kaynaklanmaktadır. Nitekim bu gibi durumlarda, insanların kendi istek ve arzularına göre hareket etmelerine asla izin verilmez. Allah en doğrusunu bilendir.
Allah’a hamd ve Rasûlü Muhammed’e salât ve selam olsun. Davamızın sonu âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd etmektir...